Ny i föreningen?

Vi vill hälsa dig som är ny i föreningen hjärtligt välkommen!

Som nyinflyttad är det mycket att hålla reda på. Läs gärna våra stadgar, som du hittar här.

Under fliken Ordnings- & trivselregler hittar du information gällande störande ljud, renoveringar, sophantering, balkonger, tvättstugor, med mer.

Har du frågor om föreningens ekonomi, underhållningsplan, osv. kan du kontakta vår fastighetsförvaltare. Kontaktuppgifter hittar du under Felanmälan.

Kontakta med styrelsen?

Har du frågor och ärenden du vill ta upp med oss i styrelsen får du gärna kontakta oss i via e-post: styrelsen@stralgatan21-23.se. Enklare frågor kan du ställa till oss via vår Facebook-sida.

Tänk dock på att kontakta oss i god tid (minst 4-6 veckor) om det gäller viktiga ärenden, då vi i styrelsen utför styrelsearbetet på vår fritid, vilket vi hoppas att du kan ta hänsyn till.

Är det första gången du är ägare av en bostadsrättslägenhet?

Om det är första gången som du äger en bostadsrättslägenhet kommer mycket att vara nytt för dig. Det kan vara bra om du läser informationen som kan hittas under Vad är Bostadsrätt och Att vara medlem.

Service och felanmälan

HSB Stockholm är vår förenings förvaltare, och det är dem du kontaktar vid behov av hjälp eller felanmälan av gemensamma utrymmen. De kan också hjälpa dig med fel i din lägenhet, som du då bekostar själv.

HSB:s medlemsservice når du på 010-442 11 00

Här kan du göra felanmälan direkt via HSB:s hemsida.

TV och BREDBAND

Varje månad läggs det på en obligatorisk avgift på din månadsavgift som täcker tv och bredband. Du behöver därför inte söka upp och teckna egna avtal gällande detta. För att kunna se tv och koppla upp dig på bredbandet behöver du kontakta respektive leverantör av tjänsterna och registrera dig.

Föreningens leverantör av digital-TV är Telenor. Är du inte sedan tidigare kund hos dem behöver du registrera dig. Det ska finnas en tv-box i din lägenhet. Skulle det dock vara så att den saknas kontaktar du Telenor. Vi hänvisar samtliga frågor eller funderingar som du kan ha gällande tv-kanaler och tv-box till dem.

När föreningen övergick till Telenor (då Bredbandsbolaget, som kort därefter uppgick i Telenor) skrev en informativt inlägg från 2017-10-11.

Föreningens leverantör av bredband är Bahnhof.

Så här ansluter till Bahnhof: Anslut din router med en nätverkskabel till din lägenhets internetuttag. Starta datorn och öppna en webbläsare – du ska då komma automatiskt till deras inloggningssida. Gör du inte det så kan du skriva in den manuellt i adressfältet: http://dhcp.bahnhof.se. Väl på sidan väljer du ”Jag vill registrera mig som ny kund” och följer sen instruktionerna du får. När du registrerat dig så kan du behöva starta om din dator och router. Sen ska du komma ut på nätet.

Kontaktuppgifter till våra leverantörer av digital-tv och bredband hittar du under Felanmälan.

Kompostsortering

Sedan november 2017 har vi börjat att kompostera i denna förening. Förutom de många positiva miljöaspekterna detta medför finns det även ekonomiska fördelar som gynnar dig som bor här!

Saknar du en startkit kan det finnas i cykelrummet på Strålgatan 23.

Mer information om detta hittar du under fliken Matavfall & Kompostsortering

Än en gång: Varmt välkommen till BRF Strålgatan 21-23 och lycka till med din nya bostad. Vi hoppas att du ska trivas!