Underhåll i höst och vinter

Våra hus är i grunden välskötta men de är 80 år gamla och måste underhållas för att fortsätta vara så trivsamma att bo i. På grund av branden och sen coronan så har en del av det löpande underhållet skjutis upp men nu ska vi ta igen det. Det kommer därför att hända en del i husen i höst och vinter och vi hoppas på ert tålamod och förståelse.
Vi i styrelsen ska göra vårt bästa för att informera allt eftersom vi har fler detaljer om när och hur jobben genomförs. Håll utkik i portarna och gärna på vår Facebook-sida.

Det här kommer vi att göra:

Obligatorisk ventilationskontroll, OVK

Med start vecka 38 fortsätter det arbete som inleddes våren 2019. HA ventilation behöver komma in i alla lägenheter – ni får alla en avisering i brevlådan en vecka före.

Sotning

Genomförs den 29 september. Sotaren behöver komma in i de lägenheter som har öppen spis och skickar ut aviseringar en vecka i förväg.

Test nytt bokningssystem tvättstugorna

Med start den 1 oktober och tre månader framåt ska vi testa ett digitalt bokningssystem. Du kommer att kunna boka din tvättid online, via en app eller på en digital bokningstavla nere i tvättstugorna. Förhoppningen är ett smidigt system som dessutom kan leda till att tvättstugorna kan användas mer effektivt. Vi återkommer med mer information och noggranna instruktioner när det närmar sig.

Stamspolning

Planeras att utföras under senhösten. Utförarna behöver komma in i alla lägenheter.

Radonmätning

Genomförs när eldningssäsongen börjat. Utförarna kommer att behöva komma in i några men inte alla lägenheter.

Städdag 25 oktober

Vi hoppas så många som möjligt kan vara med!

Takterrassen öppen

Äntligen är takterrassen i 23:an renoverad och klar för användning! Dagtid är den öppen för alla medlemmar och kvällstid kan du boka den för dig och ditt sällskap. Hur och var du bokar hittar du här, tillsammans med övriga förhållningsregler (scrolla ner till ”Takterrass”). Tänk att att oavsett bokning alltid visa hänsyn till intillboende grannar!

Protokoll årsstämma 2020

Den 27 maj hölls föreningens ordinarie årsstämma och du kan läsa protokollet här.

Här ser du vilka som sitter i styrelsen för det kommande verksamhetsåret.

Information med anledning av coronaviruset

Med anledning av coronaepidemin som just nu pågår så kommer för förvaltare HSB Stockholm bara att besöka medlemmar vid akuta fall (som en översvämning). Man kan fortfarande felanmäla via deras hemsida eller per telefon men de ber om förståelse för att det kan ta lite längre tid för återkoppling. För ytterligare information, se anslag i porten.

Ny leverantör av bredband

Den 1 december tar Bahnhof över som bredbandsleverantör till vår förening. Vi hoppas därmed få en mer stabil uppkoppling än vi tidigare haft. Hastigheten blir densamma.
Alla hushåll ska ha fått information från Bahnhof i sin brevlåda om hur du gör för att den 1 december koppla upp dig mot dem.
Skulle du ändå få problem så kontakta deras support på telefon 010-510 30 19, vardagar mellan kl 08 och 18.

Angående branden i 23:an

Den 9 september brann det kraftigt i en lägenhet i 23:an. Den och flera lägenheter bedömdes efter det som för tillfället obeboeliga.
Du som bor i 23:an:

* Om du inte tagit kontakt med ditt försäkringsbolag – gör genast det. Tillsammans får ni göra en bedömning om du kan bo kvar i lägenheten just nu och vilka insatser som ev behöver göras.

* Styrelsen vill gärna ha direktkontakt med alla i 23:an. Skicka ett mejl till styrelsen@stralgatan21-23.se och ange vilket försäkringsbolag du har.

* OCAB kommer att hantera all sanering av de allmänna utrymmena. Om du gör upp det med ditt försäkringsbolag så kan de sanera även din lägenhet.

* Så fort vi kan få med representanter för alla berörda försäkringsbolag, kommer vi att kalla till ett informationsmöte.

* Räkna med att det kommer att ta månader innan vårt hus är återställt.

* Inga lägenheter i 21:an är berörda.

För vidare information, se vår Facebookgrupp och information i portarna.

Hälsningar, Styrelsen

Protokoll årsstämma

Här kan du läsa protokollet från årsstämman, som hölls den 22 maj 2019 – klicka här.

Ny styrelse vald

På årsstämman den 22 maj valdes en ny styrelse för det kommande året. Här hittar du den nya styrelsen.
Har du frågor eller vill komma i kontakt med styrelsen så mejlar du som vanligt till styrelsen@stralgatan21-23.se